יום שלישי, 11 בינואר 2011

מכתב לראש עיריית ירושלים: "ליהדות ערכים סובלניים רבים"


לכבוד ראש העיר
מר ניר ברקת

שלום רב,

הנדון: הצבת פסלים בירושלים

בשבועות האחרונים מנהלים גורמים שונים בעיר ובמועצת העיר מאבק כנגד הצבת פסלים ברחבי ירושלים.

יש היוצאים כנגד הצבת פסלים בדמותם של בודהה וצ'רצ'יל בשכונות העיר, כמו גם כנגד הצבת עצי אשוח במתחם ממילא.

כארגונים העוסקים בהתחדשות יהודית , בלימוד תורה , חינוך יהודי וצדק חברתי לאור המורשת היהודית אנו מבקשים להדגיש כי אנו לא רואים כל קושי הלכתי או אחר להציב פסלים ועצי אשוח , נהפוך הוא. לאורך השנים היהדות השמיעה מגוון של קולות והכילה השקפות שונות ביחס לנושאים רבים, כך גם ביחס לנושא זה.

הניסיון לקבוע כי הפסלים מייצגים 'עבודה זרה" אינו מבוסס בהכרח על מקורות ישראל. הרמב"ם קבע כי עבודה זרה היא דת המאמינה בריבוי אלים, כך למשל  דת האסלאם  להשקפתו איננה עבודה זרה, ובוודאי לא הבודהיזם; מה גם שהצבתם של הפסלים ועצי האשוח אינם למטרות פולחן.

הצבתם הינה למטרות נוי, כבוד והרחבת הדעת, כך שאין הדבר מהווה כל בעיה יהודית או תרבותית אחרת , אדרבא ואדרבא יבורכו התורמים והיוזמות הללו.
העמדה אותה מציגים המתנגדים 'כעמדת היהדות' היא קיצונית מאוד , העמדה היהודית המוכרת לנו מלימודינו בבתי המדרש היא העמדה הדוגלת  ב"הווה מקבל כל אדם בסבר פנים יפות" אמירה המיוחסת לשמאי הזקן.

ליהדות ערכים סובלניים רבים ואנו סבורים כי דווקא ירושלים מרכזו של העולם היהודי אמורה להניף ערכים אלו; ונצא כולנו נשכרים תושבי העיר היהודיים, הלא יהודיים והתיירים הרבים.

בברכה,
פורום ארגוני ההתחדשות היהודית בירושלים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה