יום ראשון, 2 במאי 2010

למה לו לאלול בלוג?

מאת רני יבין

למה לו לאלול בלוג עכשיו ובכלל, למה כדאי לו לבית מדרש שיהיה לו בלוג?

ובכן, אלול הוא בית מדרש הדוגל בחידושים כמו שכבר אמר רבי יהושע לתלמידיו "אין לך בית מדרש ללא חידוש" (חגיגה ג'.). אנו מחדשים בלימוד, מחדשים טקסטים ומחדשים מדיומים שונים בהם הטקסטים באים לידי ביטוי. כמחדשי השפה היהודית העתיקה והתרבות אנו מעוניינים להתחדש לא רק בתחום התוכן אלא גם בטכנולוגיה. כזו שתרחיב ותחשוף את קהל הלומדים, המגיבים ו'המשוחחים' על מקורות ישראל בראי האקטואליה ובכלל.

השיח בבלוג לא תמיד טעון בדיקה דיוק וזהירות כמו השיח האישי המעמיק בתוך בית המדרש אולם הוא מיידי, מהיר, פתוח לכל וספונטאני. דווקא בזה יש יופי ויש הזמנה להגיב ל'הציץ' ולהיות שותפים ללימוד, לעשייה ואף ליצירה.

אנו באלול מזמינים אתכם הקוראים-גולשים להיכנס לבלוג, להגיב לכתוב בו, לשאול, להציע, להתלבט על נושאי לימוד, על סוגיות מהחיים הציבוריים והאישיים, לפרוס את תפיסת עולמכם בתחומים של זהות יהודית, ערכים, תרבות וחינוך יהודי.

אלול בכל מסגרות הפעילות שלו מעוניין להרחיב את השיח הערכי, את השימוש במקורות יהודיים בדרך עכשווית , להקל על הנגישות למקורות יהודיים, לעודד את הדיאלוג בין יהודים בארץ ובעולם השייכים לזרמים שונים, כל זאת במטרה לבסס שפה יהודית ותקשורת טובה שנראים עכשוויים ומעסיקים את החברה בישראל ואת הציבור היהודי בעולם.
  • הכותבת היא מנכ"לית אלול

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה